Bot de queixes

Masia Can Sunyolet


Dades i seguiment de la queixa realitzada, mitjançant el BOT de Telegram, amb l’entrada de registre ID20230922201349, amb data 22 de setembre de 2023.

Queixa

Comerç / Empresa: Can Sunyolet
Pàgina web: https://cansunyolet.com/?lang=es
Enllaç Xarxes Socials: https://www.instagram.com/cansunyolet
Ubicació: Carretera de Gelida, BV 2433, Km. 1,5 | 08760 | Martorell

Situació o motiu de la queixa: Empresa on gairebé el 100 % dels treballadors parlen català sense problemes. La mestressa es catalana a no poder més ja que se li nota en el accent, però les cartes del menú, la web i les xarxes socials (aquestes no al 100 %), ho tenen en castellà. El primer cop que hi vaig anar em vaig queixar que no ho tenien en català, em van dir que “D’aquesta manera ens entén tothom”, però em van dir que estaven fent cartes i presentació noves que ho tindrien en compte. Avui mateix he tornat i efectivament tota la presentació de les cartes eren nova, molt maca.. però tot en castellà.
El català no apareixia per a res.

Seguiment

Com no van fer en el seu moment cap modificació, s’ha publicitat a xarxes socials, i ara sí que han contestat, dient que no era cert, la persona que va fer la queixa també els ha contestat recordant que per dues vegades, en dies diferents i amb un interval de temps considerable, va demanar la carta en català, la resposta va ser que tal com ho tenien, en castellà, ens entenem tothom.

El client ha posat denúncia a Consum

Resolució

1- Denuncia a Consum per incompliment de l’article 32.3 de la llei 1/1998 de Política Lingüística. El retolament (interior o exterior) de l’establiment no figura en català.

2- Activitat a xarxes socials per publicitar aquest cas la manca d’interès en arreglar-ho.

Acció pel Català, també convida a tothom que estigui interessat a donar un cop de mà, que sol·liciti entrar als grups de treball que disposem, podeu demanar informació pel formulari de contacte.

Si a més Vols formar part de l’associació ACCIÓ PEL CATALÀ? Registra’t i fes-te associat, o bé fes una donació, podeu accedir als diferents apartats, pels botons corresponents.

Podeu accedir al BOT de Queixes de Telegram, o bé, mitjançant l’entorn web (pròximament), per tal de poder interactuar amb Acció pel Català i formalitzar la vostra. L’equip s’encarrega del seu tractament, i d’aconsellar com fer-ho.

#SempreEnCatalà
#ViuEnCatalà

Si voleu fer un donatiu ràpid, ho podeu fer per BIZUM, opció Donar a ONG amb el codi 09020