S’ha creat una eina operativa molt important, un Bot de Telegram per recollir les queixes dels usuaris, vers la discriminació del català en establiments, comerços i en empreses de productes i serveis, que contradiuen la normativa i condicionen la nostra llengua. Ara, i a partir del 20 de desembre, també al web.
Per desgràcia moltes d’aquestes empreses o comerços, encara que ho demanem no volen de cap de les maneres adaptar el negoci a la normativa establerta, i per un altre costat, l’administració tampoc posa els medis necessaris per a fer-la complir.
Acció pel Català ha decidit que aquesta manca de compromís, ha de ser coberta i l’ha d’agafar algú, i hem decidit que hem de ser nosaltres, el poble, qui es posi al davant, per tant, s’ha creat aquesta eina per agilitzar aquesta qüestió per tal de fer complir la normativa establerta, i donar el suport que la llengua es mereix.
Al darrere hi ha un grup de voluntaris que porta la gestió, que va des de la comprovació de totes les dades, fins a l’acció final en cas que l’empresa no arregli el procés, assessorant per a fer la denúncia corresponent.
Acció pel Català, també convida a tothom que estigui interessat a donar un cop de mà, que sol·liciti entrar als grups de treball que disposem, podeu demanar informació pel formulari de contacte.
Si, a més, vols formar part d’ACCIÓ PEL CATALÀ, registra’t i fes-te associat o bé pots fer una donació de simpatitzant. Navega pels diferents apartats i assabenta’t del que fem.
Podeu accedir al BOT de Queixes de Telegram, o bé, mitjançant l’entorn web, per tal de poder interactuar amb Acció pel Català i formalitzar la vostra. L’equip s’encarrega del seu tractament, i d’aconsellar com fer-ho.