Ajuda’ns a denunciar les empreses que discriminen el Català

Bot de queixes

Benvolgut/da, us passem les accions més detallades sobre la campanya “Fem complir la llei de política lingüística”.

El que pretenem des de l’Associació Acció pel Català, és donar el màxim suport a totes aquelles persones que senten vulnerats els seus drets, per la discriminació que el català és sotmès per part d’entitats, empreses, comerços i personal d’atenció al públic, en un atac directe a la nostra llengua. Aquí us presentem una sèrie d’exemples, per tal que qualsevol persona, tingui presents els passos a seguir per formular la denúncia.

ESTABLIMENTS COMERCIALS (retolament exterior i interior, oferta de serveis, document d’oferta de serveis).
La denúncia per incompliment de l’article 32.3 de la llei 1/1998, de 7 de gener, de Política Lingüística i també per incompliment de l’article 128 del Codi de Consum de Catalunya cal presentar-la a través del formulari Queixes/Denúncies de l’Agència Catalana del Consum.

Exemple ofertes de serveis

A on posa descripció dels fets cal posar:
“L’empresa incompleix l’article 128 del Codi de Consum de Catalunya . L’oferta de serveis exposada a l’exterior de l’establiment no figura en català.”
A on posa petició:
“Demano una investigació dels fets. Que l’empresa disposi en els seus establiments de tots els rètols i cartells (incloent-hi horari, placa d’alarma, incendi, escrits a mà, rètols d’empreses vinculades, oferta de serveis interior i exterior, document de preus, tiquets de compra, full de reclamacions, publicitat, informacions en línia, en primer lloc, en català.
Tanmateix, que l’establiment compleixi amb la resta de normatives del Codi de Consum de Catalunya i que el personal pot atendre els clients que s’expressen en llengua catalana.”

Exemple de retolament

A on posa descripció dels fets cal posar:
” L’empresa incompleix l’article 128 del Codi de Consum de Catalunya. El retolament (interior o exterior) de l’establiment no figura en català.”
A on posa petició:
“Demano una investigació dels fets. Que l’empresa disposi en els seus establiments de tots els rètols i cartells (incloent-hi horari, placa d’alarma, incendi, escrits a mà, rètols d’empreses vinculades, oferta de serveis interior i exterior, document de preus, tiquets de compra, full de reclamacions, publicitat, informacions en línia, en primer lloc, en català.
Tanmateix, que l’establiment compleixi amb la resta de normatives del Codi de Consum de Catalunya i que el personal pot atendre els clients que s’expressen en llengua catalana.”

Enllaços a les lleis

Llei 1/1998, de 7 de gener, de Política Lingüística
Recomanem llegir articles 8, 11 i 15, capítol V i VI.

Codi de Consum de Catalunya
Recomanem llegir article 128.

ESTABLIMENTS COMERCIALS (No entenen el català)
La denúncia per incompliment de l’article 32.1 de la llei 1/1998, de 7 de gener, de Política Lingüística i incompliment de l’article 128 del Codi de Consum de Catalunya cal presentar-la a través del formulari Queixes/Denúncies de l’Agència Catalana del Consum.

Exemple

A on posa descripció dels fets cal posar:
“L’empresa incompleix l’article 128 del Codi de Consum de Catalunya. El personal que m’ha atès no entén (o diu que no entén) el català.”
A on posa petició:
“Demano una investigació dels fets. Que l’empresa disposi en els seus establiments de tots els rètols i cartells (incloent-hi horari, placa d’alarma, incendi, escrits a mà, rètols d’empreses vinculades, oferta de serveis interior i exterior, document de preus, tiquets de compra, full de reclamacions, publicitat, informacions en línia, en primer lloc, en català.
Tanmateix, que l’establiment compleixi amb la resta de normatives del Codi de Consum de Catalunya i que el personal pot atendre els clients que s’expressen en llengua catalana.”

Publicitat en català

Com fer una denúncia a Consum



Podeu accedir al BOT de Queixes, per tal poder interactuar amb Acció pel Català i formalitzar la vostra.



Acció pel Català, també convida a tothom que estigui interessat a donar un cop de mà, que sol·liciti entrar als grups de treball que disposem, podent demanar informació pel formulari de contacte.

Si a més Vols formar part de l’associació ACCIÓ PEL CATALÀ? Registra’t i fes-te associat, o bé fes una donació, podeu accedir als diferents apartats, pels botons corresponents.

#SempreEnCatalà
#ViuEnCatalà

Bot de queixes
Donacions i Associats
Codi QR APC